Place du marché – membres corporatifs

Ajout d’un profil sur la Place du marché

L’ACPAU met à la disposition de ses établissements membres ainsi que de ses membres corporatifs un site Web intitulé Place du marché, lequel contient le profil de chacun des membres corporatifs.

La Place du marché permet à votre entreprise d’être visible auprès des milliers de gens qui visitent le site Web de l’ACPAU chaque année. Vous êtes membre, mais vous n’avez toujours pas votre page sur la Place du marché? Nous vous invitons à composer un profil de 250 mots sur votre entreprise et à y inclure les renseignements suivants :

• une personne-ressource disponible pour les membres de l’ACPAU (nom, titre, adresse postale, numéros de téléphone et de télécopieur et adresse courriel);
• une version couleur du logo de votre entreprise (idéalement en format JPEG et d’un maximum de 2 Mo);
• une description générale de votre entreprise;
• une description de l’implication de votre entreprise dans le milieu de l’enseignement supérieur;
• une brève description de vos produits et services utiles au marché de l’enseignement supérieur.

Veuillez considérer votre profil comme une présentation professionnelle et non une publicité; c’est d’ailleurs pour cette raison que nous vous demandons d’écrire à la troisième personne. Le personnel de l’ACPAU révisera votre texte pour assurer l’uniformité du style et du format.

Vous pouvez envoyer votre profil à Tamara Nemchin, directrice associée, développement des affaires, à l’adresse tnemchin@acpau.ca.

Voici une liste des membres corporatifs de l’ACPAU. Cliquez sur chacun des liens pour voir un court profil des organisations ainsi que des produits et services qu’elles offrent au milieu de l’enseignement supérieur.

Addenda Capital

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Madame Josée Yelle
Directrice principale, soutien au développement des affaires et partenariat avec la clientèle
Addenda Capital
800, boul. René-Lévesque Ouest
Room 2750
MONTRÉAL QC  H3B 1X9
CANADA

Tél. : (514) 287-7373
Téléc. : (514) 287-7200
Adel : j.yelle@addenda-capital.com
www.addenda-capital.com

Akran Marketing

Fondée en 1997 par Raman Agarwal, Akran marketing est stigmatiser innovateur, une incitation de la meilleure qualité et une compagnie de autorisation qui fournit les services qui dépassent de loin l’espérance aux secteurs publics et privées, incluant les clients de la fortune 500. Akran ravit les clients avec la promotion des ventes, l’incitation de la meilleure qualité, la récompense des employés, les cadeaux de corporation, foires commerciales,spécialement les solutions objectifs, et ponctuelles du publicité.

Les clients comptent sur Akran pour le marketing et tendent la consultation, la chaîne d’approvisionnements, le soutien de centre de contact, la réalisation d’ordre, la conception graphique et les services d’e-stores/ecommerce. Commis à la responsabilité, Akran adhère aux directives de l’initiative marchande morale et de la responsabilité sociale internationale.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Raman AgarwalAkran_Website
President & CEO
Akran Marketing
12-2000 Thurston Drive
Ottawa ON K1G 4K7
CANADA

Tél. : 613-739-4000
Téléc. : 613-739-4444
Cell : 613-761-2222
Adel : ragarwal@sympatico.ca
www.akranmarketing.com

AMJ Campbell

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

David Dixon
Vice President of Corporate Sales
6140 Vipond Drive,
Mississauga, ON L5T 2B2
CANADA
Tél : 905-795-3638
Cellulaire : 647-286-3649
Adel : ddixon@amjtoronto.com
www.amjtorontomoving.com

Katie Knott
National Accounts Coordinator
AMJ Campbell
6140 Vipond Drive,
Mississauga, ON L5T 2B2
CANADA

Tél : 905-795-3241
Adel : kknott@amjtoronto.com
www.amjtorontomoving.com

Angus Consulting Management Ltd.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

M. Lucas Blois
Senior Manager, Client Services
Angus Consulting Management Ltd.
1125 Leslie Street
Toronto, ON, CANADA, M3C 2J6

Tél : 416-443-8300
Télé : 416-443-8323
Adel : lblois@acml.ca
www.acml.ca

Aon Hewitt

La pratique canadienne Conseils en gestion de placement d’Aon Hewitt se consacre entièrement à fournir des conseils en gestion de placements institutionnels depuis 1973.

Nous reconnaissons que le rendement de placement est une grande préoccupation pour nos clients et il constitue souvent un facteur crucial lié à la réussite globale de leur organisation. Notre équipe expérimentée offre une gamme complète de services-conseils en gestion de placements pour des régimes à prestations déterminées, des régimes à cotisation déterminée, des régimes enregistrés d’épargne-retraite collectifs, des compagnies d’assurance, des fiducies, des fonds de dotations et des fondations. Nous offrons une expérience et une expertise variées de haut niveau en plus d’un accès immédiat à nos ressources mondiales. Nous faisons également preuve d’une objectivité rigoureuse.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :aon_logo

Mr. Raymond Aoki, CIM, Senior Consultant
Suite 1200, 401 West Georgia Street
Vancouver, BC, V6B 5A1
CANADA
Tél. : 604-443-2539
Télec. : 604-683-0249
Courriel : raymond.aoki@aonhewitt.com
http://www.aon.com/canada/fr/products-services/human-capital-consulting/consulting/investment_consulting.jsp

ARAMARK Higher Education

ARAMARK Canada Ltd., is Canada’s largest management provider, offering services including:  food services, vending services, office services and plant operations and maintenance.  We are proud to provide campus services to more than 350,000 University and College students, in 19 Universities and 21 Colleges across the country today.   We provide more than just services, we provide solutions.  We understand that every school’s needs are unique, and we work with our clients to develop the solutions that best meet the needs of their students, faculty and staff.  We offer innovative thinking, flexibility and an ability to work in a genuine partnership that will improve the quality of their services, while achieving significant cost savings.  Exciting innovation…….Uncompromising quality….Greater cost efficiencies……that’s what ARAMARK can help our clients deliver.

Our corporate Web site is www.aramark.ca.campus-1_Aramark

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Rob McNern
VP Business Development
ARAMARK Higher Education
811 Islington Ave.
P.O. Box 950, Station « U »
TORONTO ON  M8Z 5Y7
CANADA

Tél. : (416) 255-6131 x3447
Téléc. : (416) 255-8710
Adel : mcnern-rob@aramark.ca
Internet : www.aramark.ca

Armstrong Fluid Technology

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Paul Scarafile
Director, Canada Sales
Armstrong Fluid Technology
23 Bertrand Avenue
Toronto, ON, M1L 2P3
Tél. : (647) 794-4058
Adel : pscarafile@armstrongfluidtechnology.com
www.armstrongfluidtechnology.com

AVIS BUDGET GROUP

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Adelina Gregoriou
Regional Manager, Global Partnerships & Travel Eastern Canada
Avis Budget Group
575, boul. Albert-De Niverville
Dorval QC H4Y 1J3
Tél. : (514) 633-7483
Téléc : (514) 636-0780
Adel : Adelina.gregoriou@avisbudget.com
www.avisbudget.com

Best Service Pros

BEST Service Pros is a Canadian owned and operated, leading commercial cleaning company headquartered in Vancouver. We specialize in providing integrated green custodial services to educational, retail, convention, government, and large commercial buildings across Western Canada. Customer service is our core commitment and we design, manage, and deliver customized, sustainable facility maintenance solutions to ensure this. Founded in 1956, we have expertise in high traffic public facilities providing high quality cleaning, scheduling and planning, supervision, attention to detail, responsiveness, and quality management services to a select group of clients.

VISION

TO BE RECOGNIZED AS THE LEADING BUILDING SERVICES PROVIDER IN NORTH AMERICA

MISSION

WE ARE COMMITTED TO OPERATIONAL EXCELLENCE IN DESIGNING AND DELIVERING BUILDING SERVICE SOLUTIONS TO SECURE THE LONG TERM LOYALTY AND TRUST OF OUR TEAM AND CLIENTS

VALUES

RESPECT SUSTAINABLE SUCCES INTEGRITY
COMMUNICATION EMPLOYEE RECOGNITION CLIENT FOCUSED
IMPROVEMENT INVESTMENT IN PEOPLE CULTURE OF EXCELLENCE

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Jim Southall
Sales and Marketing Manager
5594 Fraser Street
Vancouver  BC V6Z 2Z4
CANADA

Tél. : 604-347-7455
Courriel : jsouthall@best.ca
www.best.ca

Gestion d’actifs Burgundy Ltée

Fondée en 1990, Gestion d’actifs Burgundy Ltée (« Burgundy ») est un gestionnaire de placements qui offre ses services à des régimes de retraite, des fonds de dotation, des fondations et à des clients privés. La société a également le privilège d’offrir ses services à des universités et des collèges de prestige, tant au Canada qu’aux États-Unis. La collaboration de Burgundy avec des universités et des collèges remonte à 1999, et grâce à ces relations de longue date, elle est en mesure de comprendre leurs besoins particuliers évolutifs en matière de placements, et d’y répondre.

Burgundy est entièrement indépendante, elle appartient à ses employés et est résolue à demeurer une société privée. Cette structure privée favorise la stabilité, ce qui permet à la société d’attirer et de retenir des professionnels très talentueux. Plus importants encore, les employés de Burgundy investissent leurs propres actifs conjointement avec ceux de ses clients, de sorte que leurs intérêts concordent parfaitement.

La philosophie de placement de la société est fondée sur le principe que la préservation du capital constitue un élément clé afin de générer de solides rendements absolus à long terme. Burgundy s’en tient à une approche rigoureuse des placements axés sur la valeur et la sélection de sociétés de qualité; elle priorise la valeur de sa recherche indépendante ascendante et de son approche fondamentale dans l’évaluation des sociétés. L’approche de la société en matière de recherche est complétée par de nombreux déplacements à l’échelle mondiale : les équipes de placement de Burgundy effectuent plus de 500 visites d’entreprise par année.

Burgundy offre un large éventail de produits qui répondent aux divers besoins des universités et des collèges. La société a acquis une vaste expérience à l’échelle internationale, et dispose de ressources à travers le monde, qui soutiennent toutes ses stratégies de placement. Burgundy investit en Asie depuis 1998, et en Europe, depuis 2000; elle gère des stratégies canadiennes, américaines, internationale et mondiale, ainsi que des stratégies à revenu fixe.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :
M. Shihab Zubair, CFA
Vice-président et chef du groupe relations institutionnelles canadiennes
Gestion d’actifs Burgundy Ltée
181 Bay Street, bureau 4510
Bay Wellington Tower, Brookfield Place
TORONTO ON M5J 2T3
Tél. : (416) 640-2680
Téléc. : (416) 869-1700
Courriel : szubair@burgundyasset.com
www.gestionburgundy.com

Cambridge Associates

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Christopher Parker
Investment Consultant
Cambridge Associates
4th Floor, Cardinal Place
80 Victoria Street
LONDON SW1E 5JL
ENGLAND
Tél : +44 (0)20-7592-2255
Courriel : cparker@cambridgeassociates.com
www.cambridgeassociates.com

Campus Living Centres

Achieving financial performance in Canadian student housing

Campus Living Centres is the largest owner and operator of student housing in Canada with the knowledge and experience to build, finance and manage residences that improve service delivery, reduce costs and maximize revenue.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Brian Freeman
Senior Vice President
Campus Living Centres
214 – 5405 Eglinton Avenue W.
TORONTO ON M9C 5K6
Tél : (416) 620-0635 x8090
Télec : (416) 620-9526
Adel : bfreeman@campuslivingcentres.com
www.campuslivingcentres.com

Canadian Campus Communities

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Melinda Farmer
Regional Vice President, Management Services
Canadian Campus Communities
12700 Hill Country Blvd., T-200
Austin, TX 78738
USA
Tél : (512) 743-3329
Adel : mfarmer@americancampus.com
www.canadiancampus.ca

Centurion Asset Management Inc.

Centurion
PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mrs. Stephanie KremerVP Business Development & Institutional Sales
Sales & Marketing
Centurion Asset Management Inc.
Suite 710
25 Sheppard Ave West
TORONTO, ON M2N 6S6
CANADA
Tél : (416) 733-5622
Adel : skremer@centurionreit.com
www.centurionreit.com

CIBC Mellon

Depuis plus de 15 ans, CIBC Mellon est le dépositaire de valeurs de confiance d’une trentaine de collèges et d’universités au Canada – répondant aux besoins de leurs régimes de retraite et de leurs fonds de dotation institutionnels. Plus de 50 % des universités de taille moyenne à supérieure du pays se tournent actuellement vers CIBC Mellon pour satisfaire à leurs principales exigences de garde de valeurs. Bon nombre de ces clients ont également choisi d’utiliser notre expertise en matière de comptabilité institutionnelle. En outre, quatre des 15 universités les mieux cotées au Canada ont également choisi d’augmenter le rendement de leurs régimes de retraite ou fonds de dotation en utilisant les services de prêts de titres de CIBC Mellon, alors que deux des cinq principaux fonds de dotation d’universités canadiennes utilisent les services de prêts de titres de CIBC Mellon, et 75 % des fonds de dotation ou fondations d’université que nous servons utilisent également les services d’opérations de change de CIBC ou BNY Mellon.

Bien qu’elle soit clairement canadienne, la société CIBC Mellon a également accès à l’étendue et à la profondeur exceptionnelles des produits de services d’actifs mondiaux de sa société mère américaine, BNY Mellon — BNY Mellon est le premier fournisseur de services de garde de valeurs des fonds de dotation universitaires aux États-Unis et procure des services à 11 des 20 plus importants fonds de dotation aux États-Unis.

À propos de CIBC Mellon — CIBC Mellon fournit des solutions de services d’actifs aux institutions et aux sociétés, notamment des services de garde, de comptabilité en devises multiples, d’administration de fonds, de tenue des dossiers des détenteurs de parts, de retraite et de prêt de titres. Au-delà de 1000 employés dévoués appuient les plus de 1200 relations que nous entretenons avec des banques, caisses de retraite, fonds de placement, sociétés, gouvernements et compagnies d’assurance canadiens, ainsi qu’avec des fiducies d’assurance, des fondations et des institutions financières étrangères, dont les clients investissent au Canada. Au 31 mars 2013, CIBC Mellon détenait plus de 1,2 billion $ CA d’actifs sous garde et sous administration au nom de ses clients. Fondée en 1996, CIBC Mellon est détenue à parts égales par la Banque Canadienne Impériale de Commerce (CIBC) et The Bank of New York Mellon Corporation (BNY Mellon).

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Brent MerrimanCIBC MellonExploratory
Assistant Vice President, Corporate and Client Eng. Comm.
CIBC Mellon
900 – 1 York Street
TORONTO ON M5J 0B6
CANADA
Tél : 416-643-5065
Adel : brent_merriman@cibcmellon.com
www.cibcmellon.com

Cidel Asset Management Inc.

Cidel Asset Management is one of Canada’s largest independent investment managers.
For over 50 years we have delivered investment expertise and unparalleled service to institutional investors. We have been privileged to work with higher education organizations for more than three decades.

Cidel manages Canadian and Global Equity, Fixed Income and Balanced portfolios.

Our Investment Philosophy in Equities centres on the belief that sustained cash flows matter. We conduct our own fundamental research and invest in high-quality companies with strong financials, that are focused on cash flow, and have a definable competitive advantage.

We take a multi-faceted approach to Fixed Income.

Why Choose Cidel?

– Employee owned; aligned with client interests
– Strong investment teams
– Focus on exceptional risk-adjusted returns
– Demonstrated downside protection
Cidel is committed to a partnership with clients that extends beyond exceptional investment management.

Let’s talk: Catherine Jackman, CFA, cjackman@cidel.com, 416.645.8733

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Catherine Jackman, CFA
Cidel Asset Management Inc.
9th Floor
60 Bloor Street West
Toronto, ON, M4W 3B8

Tél: (416) 645-8733
Adel : cjackman@cidel.com
www.cidel.com

Colliers Project Leaders Inc.

Colliers Project Leaders Inc. is Canada’s premier project management company. Our teams have provided project management and strategic consulting services for thousands of facility projects since 1989. From coast to coast, MHPM has extensive experience working with numerous colleges and universities to deliver successful capital construction projects. We strive to promote innovation and to achieve sustainable, value-added solutions. Our project managers are trained to represent the owner’s best interests with one simple, enduring objective in mind: to deliver a successful project – on time, on budget and as envisioned by our clients.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Hugh Bray, B.Sc.
Business Development Manager, Sales
MHPM PROJECT MANAGERS INC.
1559 Brunswick Street, Suite 501
Halifax, Nova Scotia, B3J 2G1
CANADA
Tél : (902) 468-9663
Adel : hugh.bray@colliersprojectleaders.com
www.colliersprojectleaders.com

Dana Hospitality LP

Dana Hospitality creates delicious and nutritious food. We make our meals from scratch with fresh local ingredients, every day.

Dana is proudly Canadian with a culture rooted in culinary excellence. We specialize in universities, colleges, retail healthcare and corporations of all size where we serve thousands of delicious meals daily in over one hundred locations across Canada. We are a Canadian alternative to international food service conglomerates and self-operation.

Our brand belief is to Transform the food service experience. Every day.  How we behave in delivering our brand promise to you ensures your campus food service program is a great reflection of your school’s reputation.

Our culinary team takes great pride in using fresh, locally-sourced ingredients to create meals from scratch every day.  We do not allow manufacturer’s rebates to dictate what goes on our menus.

We empower our hospitality teams to deliver friendly, professional and authentic experiences every day. We challenge ourselves to adapt to the ever-changing needs of an audience that we relate to as family.

We innovate by sourcing the freshest possible ingredients from local farmers and producers within the shortest possible distance to our kitchens. We evaluate our social responsibility practices to ensure safety, minimize waste, and optimize the use of resources so we can respect the communities we serve.

We are the preferred partner of choice for clients who truly value exceptional quality and service. For schools who are seeking a true partnership, that is uniquely culinary focused, Dana is the best option for you.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Doug Mc’OuatDana_Logo
Director, Business Development
Dana Hospitality LP
Suite 200
2898 South Sheridan Way
Oakville, ON L6J 7L5
CANADA

Tél : (905) 829-0292
Télec : (905) 829-2898
Adel : dougm@danahospitality.ca
www.danahospitality.ca

Dexterra

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. John MacCuish
President
Dexterra
Suite 425
5915 Airport Road
MISSISSAUGA, ON L4V 1T1

Tél. : 416-302-3884
Adel : john.maccuish@dexterra.com
www.dexterra.com

Eckler ltée

Eckler ltée, c’est l’histoire d’une réussite résolument canadienne. Nous célébrons notre 90e anniversaire cette année et, à ce titre, sommes l’une des sociétés de services-conseil et d’actuariat de plus longue date et les plus respectées au Canada. Nous sommes aussi la société d’actuariat indépendante la plus vaste au pays, détenant des bureaux à Vancouver, Winnipeg, Toronto, Montréal, Québec, Halifax et dans les Antilles (en Jamaïque et à la Barbade).

Détenue et gérée par des directeurs actifs, la société a acquis une réputation pour la continuité du service et des normes professionnelles élevées. Notre groupe de conseillers de haut niveau offre des services empreintes d’excellence dans un éventail de domaines, dont les services financiers, les régimes de retraite, les avantages sociaux, les communications, la gestion des placements, l’administration des régimes de retraite, la gestion du changement et la technologie.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Jean-François Gariépy, f.s.a., f.i.c.a.
Directeur
Eckler ltée
800, boulevard René-Lévesque Ouest, bureau 2200
Montréal (Québec) H3B 1X9

Tél. : (514) 879-2696
Courriel : jfgariepy@eckler.ca
www.eckler.ca

Enterprise Holdings

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Melanie Smith
Strategic Account Manager, Business Rental
Enterprise Holdings
2300 Stevenage Drive
Ottawa, ON K1G 3W3
CANADA
Tél: (613) 266-8770
Télec : (866) 497-5309
Courriel : melanie.l.smith@ehi.ca
www.enterpriseholdings.com

Ernst & Young

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Diana M. Brouwer
Partner
P.O. Box 1, EY Tower
100 Adelaide Street West
TORONTO ON M5H 0B3
Canada
Tél : (416) 943-7177
Télec : (416) 943-2877
Courriel : diana.m.brouwer@ca.ey.com
www.ey.com/CA/fr/Home

Franklin Templeton Institutional

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Duane Green
SVP Institutional Investment Services
Franklin Templeton Investments
Suite 1400
200 King Street West
Toronto, ON M5H 3T4
Tél : 416-957-6543
Télec : 416-364-6643
Courriel : dgreen2@franklintempleton.ca
www.ftinstitutional.ca

Gibson, Sage and Associates

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Judith Gibson
367 Machleary Street
Nanaimo, BC V9R 2G8
CANADA
Tél : 250-740-0058
Courriel : judith.gibson@shaw.ca

Grant Thornton LLP

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Rodney Belliveau
Partner Assurance Services
Grant Thornton LLP
Suite 1000 – 1675 Grafton Street
Halifax, NS B3J 0E9
CANADA
Tél : 902-421-1734
Télec : 902-420-1068
Courriel : Rodney.belliveau@ca.gt.com
ca.gt.com

Greystone Managed Investments Inc.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

GreyStone_LogoSean Collins, CFA
Senior Vice-President
Greystone Managed Investments Inc.
4510-77 King Street West
TD North Tower
Toronto, ON  M5K 1J3

Phone: 416-309-2183
Email: sean.collins@greystone.ca
Website: www.greystone.ca

Founded in 1988, Greystone Managed Investments Inc. is headquartered in Regina with additional offices in Toronto, Winnipeg and Hong Kong. We are a privately owned firm, controlled by our employees serving institutional clients across Canada. Our expertise is available through both segregated and pooled fund accounts across a full range of investment services provided by in-house teams covering fixed income, Canadian equities, U.S. equities, international equities, real estate, mortgages and infrastructure.

Clients have  responded  to  our  investment  philosophy  and  service  orientation  by  making  us  one  of  Canada’s  largest institutional  money  managers  (Top  40  Money  Manager’s  Report,  Benefits  Canada  November  2015,  based  on  Canadian pension assets as at June 30, 2015).

Greystone’s over $30 billion of assets under management includes:

  • Large pension funds, insurance companies and corporations
  • Universities, charities, private foundations and trusts
  • Trade unions and workers’ compensation programs
  • Third party platforms and sub-advisory relationships

Honeywell

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Lori Hunterhoneywell_Logo
Program Manager, Communication & Awareness
Suite 100, 85 Enterprise Blvd.
Markham, ON L6G 0B5
CANADA
Tél : 289-333-1378
Télec : 289-333-1333
Courriel : lori.hunter@honeywell.com
www.honeywell.com

Jarislowsky Fraser Limited

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Paul Rolston
Partner, Institutional Management
Jarislowsky Fraser Ltd.
20th Floor
1010 Sherbrooke Street West
Montreal, QC H3A 2R7
CANADA
Tél : 416-363-7417 poste 2347
Télec : 416-363-8079
Courriel : prolston@jflglobal.com
www.jflglobal.com

Johnson Controls

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Brian Del VecchioJohnson Controls
Senior Account Executive
Project & Business Development
Building Efficiency
3070 Mainway Drive
Unit 10
Burlington, Ontario, L7M 3X1
Tél : 905-353-1771
Cellulaire : 905-730-9726
Courriel : brian.n.delvecchio@jci.com
www.johnsoncontrols.com

KPMG LLP

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Andrew Newman
Partner, Audit
KPMG LLP
150 Elgin Street, Suite 1800
Ottawa, ON, K2P 2P8
CANADA

Tél : 613-212-2877
Courriel : andrewnewman@kpmg.ca
www.kpmg.ca

Kronos

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mrs. Mary Hull
Industry Marketing Manager
Kronos
Suite 320
110 Matheson Blvd. W.
Mississauga, ON, L5R 4G7
CANADA
Tél: (905) 568-8510
Courriel : mary.hull@kronos.com
www.kronos.ca

Leith Wheeler Investment Counsel Ltd.

Founded in 1982, Leith Wheeler Investment Counsel is one of Canada’s largest independent money managers with approximately $20 billion under management for institutional, high net worth and direct clients. One hundred percent privately owned by its employees, the partnership has offices in Vancouver, Calgary, and Toronto servicing clients across Canada.

Leith Wheeler has been managing portfolios for universities and colleges for more than 20 years and our first higher education client remains a client to this day. Our disciplined value investment philosophy aligns well with the needs of Endowments and Foundations, preserving capital over the long term and providing growth, but without incurring too much risk. We understand the need to grow capital at a reasonably steady pace, to beat inflation and provide sustainable income to meet ever-increasing spending requirements.

Our investment philosophy is defined by our unwavering commitment to value investing, which is always supported by our own independent research and analysis. Leith Wheeler offers a variety of investment products that will meet the needs of universities and colleges. We manage assets in Canadian, US, International, Emerging Markets and Fixed Income strategies.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Catherine heath, CFA
Vice President, Portfolio Manager
Leith Wheeler Investment Counsel Ltd.
Suite 1500, 400 Burrard Street
Vancouver, BC V6C 3A6
CANADA
Tél : 604-602-8373
Télec : 604-683-0323
Cellulaire : 604-808-8336
Courriel : catherineh@leithwheeler.com
www.leithwheeler.com

Macquarie Equipment Finance Ltd

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

JD ChristmanMACONLY
Account Manager
Macquarie Equipment Finance Ltd.
Brookfield Place
181 Bay Street, Suite 3100
Toronto, Ontario M5J 2T3
Tél : (416) 607-5032
Cellulaire : (416) 917-1834
Courriel : JD.Christman@macquarie.com
www.macquarie.com/mef

MFS Investment Management Canada Limited

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Colin Sinclare
Managing Director, Institutional Sales, Relationship Management
MFS Investment Management Canada Limited
1021 West Hastings Street, 9th Floor
Vancouver, BC V6E 0C3
CANADA
Tél : 604-605-3362
Télec : 604-623-3436
Courriel : csinclare@mfs.com
www.mfs.com

Northern Trust

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. David Lester
Senior Vice-President, Institutional Investment Sales
Northern Trust
1910-145 King Street West
TORONTO, ON M5H 1J8
CANADA

Tél : 416-775-2215
Courriel : dl01@ntrs.com
www.ntrs.com

Northleaf Capital Partners

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Todd Papau
Vice President
6th Floor, Box 120
79 Wellington Street West
Toronto, ON M5K 1N9
Tél : 647-789-6732
Télec : 416-304-0195
Courriel : todd.papau@northleafcapital.com
www.northleafcapital.com

Phillips Hager & North Investment

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Alison Sinclair Burns, MBA
Vice-President
21st Floor, 200 Burrard Street
Vancouver, BC V6C 3N5
Tél : (604) 408-8321
Télec : (604) 684-5120
Courriel : aburns@phn.com
www.phn.com

Proteus

Proteus was founded in 1994 to provide institutional asset owners with independent investment consulting and governance solutions. Our team consists of 20 experts with 200+ years of investment research and consulting experience.  Our clients entrust us with more than $17 billion in assets, of which $4 billion originate from leading higher-education institutions across Canada.  We have a reputation of building, evaluating, and managing successful governance and investment structures for pension plans, foundations and endowments.

Good governance and successful investing can significantly enhance scholarships, programming and finances of educational institutions while having a meaningful impact on today’s students and help ensure the institution can enhance the experience of future students in a sustainable fashion.

Website: http://www.proteusperformance.com/
Twitter: @ProteusConsults
LinkedIn: Proteus

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Ryan Kuruliak
Sr. Vice President and Partner
Proteus
303-250 Ferrand Drive
Toronto, ON M3C 3G8
Tél : (416) 421-3557 poste 216
Télec : (416) 421-1348
Courriel : rkuruliak@proteusperformance.com
www.proteusperformance.com

Retired Teachers of Ontario

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Sylvia Link
Director, Marketing and Communications
Retired Teachers of Ontario
300-18 Spadina Road
Toronto, ON M5R 2S7
Tél : (416) 209-1249
Courriel : slink@rto-ero.org
www.rto-ero.org

RP Investment Advisors

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU:

Ann Rothwell Glazier
Portfolio Manager and Head of Business Development
RP Investment Advisors
39 Hazelton Avenue
Toronto, ON, M5R 2E3
Tél : (647) 776-1777 x1652
Télec : (647) 288-2002
Courriel : ann.glazier@rpia.ca
www.rpia.ca

Russell Investments Canada Limited

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Andrew KitchenRussel_K_E_F
Managing Director, Canada Institutional
Russell Investments Canada Limited
1 First Canadian Place, Suite 4510
Toronto, ON M5X 1E4
Tél : (416) 640-2482
Télec : (416) 362-4494
Courriel : akitchen@russellinvestments.com
www.russellinvestments.com/ca/institutional

Scotia Institutional Asset Management

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Tommy Trinh, MBA, CFA
Portfolio Manager, Institutional Client Services
Scotia Institutional Asset Management, A division of 1832 Asset Management L.P.
23rd Floor
1 Adelaide Street East
TORONTO ON M5C 2V9
CANADA

Tél : 416-933-2239
Télec : 416-933-7490
Courriel : tommy.trinh@scotiabank.com
www.scotiabank.com

SEI Institutional Group

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Tom Reimer
Sales Director
SEI Institutional Group
Suite 2810
130 King Street West
Toronto ON M5X 1E3
CANADA

Tél. : 1-866-734-2441
Téléc. : 484-676-1483
Adel : treimer@seic.com
http://www.seic.com/institutions

Sodexo Canada Ltd.

Sodexo provides on-site service solutions, including Food & Hospitality Services, Facilities Management, Residence Management, Project Management, and Portfolio Strategy & Solutions, that increase student engagement, performance and academic achievement. By enhancing the quality of daily life of the entire campus community we strengthen the image and reputation of an institution to attract future cohorts while improving infrastructure and surpassing financial objectives.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Wendy BraithwaitesodexoF
Vice President, Finance and Business Development Support
Sodexo Canada Ltd.
5420 North Service Road
BURLINGTON ON L7N 6C7
CANADA

Tél : (905) 220-3935
Courriel : wendy.braithwaite@sodexo.com
www.sodexo.ca

Peter Beauparlant
Vice President, Business Development and Marketing
Sodexo Education Division
Sans frais 1-877-632-8592 ext. 33320
Peter.beauparlant@sodexo.com

Stuart Olson Inc.

We are Stuart Olson. A $1 billion+ organization representing one of the largest and most respected construction services companies in Canada. We are 4,000 people motivated by the opportunity to make a difference. We bring with us extensive Construction Management experience and are leaders in complex education and LEED projects. We have helped to shape various academic campuses across the country, from Simon Fraser University, University of Alberta, and University of Calgary in the west, to the University of Toronto and the University of Windsor in the east, with many other leading institutions in between. We have constructed over 75 post-secondary projects for over two dozen institutions including student residences, classrooms, recreational areas and lab spaces. Additionally, we have completed over 100 LEED certified projects, including a handful of LEED Platinum certified projects, and constructed millions of square feet of sustainable space. Working in partnership with all levels of government is a tradition and a privilege at Stuart Olson, and by working closely with post-secondary institutions in our communities, we are bettering our communities. Exceeding expectations throughout the lifecycle of a project is the hallmark of our brand. It’s our motivation and the reason we exist.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Joanne Bertrand
Marketing & Proposal Coordinator
Stuart Olson Inc.
Suite 301, 5450 Explorer Drive
Mississauga, ON L4W 5N1
CANADA

Tél. : 905-206-0998 x6822
Télec. : 905-206-9928
Courriel : joanne.bertrand@stuartolson.com
www.stuartolson.com/

TD Asset Management

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Lilly Price
Vice President & Director
161 Bay Street, 34th Floor
TD Canada Trust Tower
Toronto, ON M5J 2T2
CANADA

Tél. : (416) 308-4131
Courriel : Lilly.Price@tdam.com
www.tdam.com

The Scion Group LLC

Since 1999, Scion has provided independent student housing advisory services to higher-education institutions, foundations and private-sector providers in over 170 campus markets in Canada and the United States, supporting more than $5.0 billion (CDN) of student housing development and renovation.

From offices in Chicago, Irvine and Toronto, our experts combine decades of experience in virtually all aspects of the sector – residential life administration, real estate finance, program and asset management, plus practical knowledge from the acquisition, development and management of over 40,000 off campus student beds – allowing clients to benefit from our expertise in all phases of planning, implementing and operating student housing on and off campus.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. Mike Porritt, Ed.D.
Director, Advisory Services
The Scion Group
439 University Place, Fifth Floor
Toronto, ON, M5G 1Y8
CANADA

Tél : (647) 494-3220
Courriel : mporritt@thesciongroup.com
www.thesciongroup.com

Varsity Properties

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Mr. A.J. Keilty
President and CEO
Varsity Properties
377 Barrie Street, Kingston, ON K7K 3S9
CANADA

Té3. : 613-777-6280 x10
Adel : ajk@varsityproperties.com
www.varsityproperties.com

Western Union Business Solutions

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Rajiv SharmaWestern_Union_Logo
Vice President, Business Development – Canada
Western Union Business Solutions
Scotia Plaza, 100 Yonge Street, 15th floor
Toronto Ontario M5C 2W1
CANADA

Tél : 1-800-223-9392
Tél : 416-359-3693
Courriel : rajiv.sharma@westernunion.com
business.westernunion.ca/education

Xpera Risk Mitigation & Investigation

Xpera is Canada’s premier national provider of Risk Mitigation & Investigation. We provide innovative solutions that reduce risk, minimize loss and increase human safety, enabling our clients to function at their fullest potential. Through our suite of services, we enable our clients to enhance business performance and insure operational continuity by providing the experts and the tools to manage all levels of risks.

We have five divisions: Investigations, Risk Solutions, HRservices, Security Guard Services, and Labour Dispute Management. With both proactive and reactive resources, we are there to help clients in times of crisis as well as put in place mitigation strategies to avoid crisis in the future. Comprised of over 1400 staff and 400 subject matter experts in 24 offices across Canada – and strategic locations around the world – we offer expert support to Insurance, Government, Legal, and Corporate institutions. Xpera is there to protect our clients’ business interests from all levels of risk, enabling our clients to perform at the top of their respective industries.

Xpera provides varied services on behalf of clients for all stages of the employment cycle. Our hiring services include screening future hires, psychological honesty testing and assessments, and world-wide background checks. During employment, we provide services for employees – like our ConfidenceLine program, an anonymous whistleblowing service – as well as support with high risk termination and workplace violence prevention.

High risk investigations are conducted on behalf of our clients to ensure even the most difficult workplace issues are handled ethically and fairly.

PERSONNE RESSOURCE POUR L’ACPAU :

Ms. Nicole Weir
Manager, Client Services
Xpera Risk Mitigation & Investigation
#101-8333 Eastlake Drive
Burnaby BC V5A 4W2
CANADA

Tél : 604-517-4545 poste 1486
Numéro sans frais : 800-661-9077
Courriel : nicole.weir@xpera.ca
www.xpera.ca