Centre du savoir

Nous avons 34 résultats

Le projet ACCENT – l’attribution informatisÌ©e de charges de cours au services de 2 200 enseignants

Le système ACCENT demande une nouvelle façon de travailler pour tous les intervenants. Il a été développé en étroite collaboration entre le Service de l’informatique et des télécommunications et le Service des ressources humaines et le syndicat des chargés de cours. Sans la collaboration et l’ouverture de cette unité syndicale et des unités académiques, un … Continue reading "Le projet ACCENT – l’attribution informatisÌ©e de charges de cours au services de 2 200 enseignants"

16 avril 2007


University specific online WHMIS Course for training university staff, students and visitors

The development of the program was a collaboration between the Office of Risk Management (ORM) and the Centre for e-Learning (TLSS). ORM developed the technical content and Centre for e-Learning developed the WebCT learning and programming framework, as well as the learning outcomes. ORM also established a working group of management, members of the Health … Continue reading "University specific online WHMIS Course for training university staff, students and visitors"

16 avril 2007


Tests de classification et cheminements alternatifs pour faciliter la transition entre le coll̬ge et l‰ÛªuniversitÌ©

La mise en place du processus décrit ci-dessus s’est concrétisée grâce à la volonté de la direction de l’ÉTS qui s’est notamment manifestée par l’appui de la direction de l’enseignement et de la recherche et du décanat à la formation dans le financement de nos recherches. Il convient également de souligner l’implication et la participation … Continue reading "Tests de classification et cheminements alternatifs pour faciliter la transition entre le coll̬ge et l‰ÛªuniversitÌ©"

16 avril 2007


Implementation and Development of a utility Data Historian

The development and implementation involved a team consisting of key operational staff, management, the university’s IT staff and a local consulting firm. As the project evolved and opportunities for leveraging the technology became evident, research and administrative staff also played a key role in promoting the initiative. Once the project got off the ground, applications … Continue reading "Implementation and Development of a utility Data Historian"

16 avril 2006


The Laurier One Card It’s All You Really Need

The entire WLU community has been involved with the OneCard program from its very beginnings. Both senior administration at Laurier and the WLU Students’ Union were instrumental in deploying the system and both parties continue to shape the future direction of the program. The administration and Students’ Union each have 50% représentation on the Food … Continue reading "The Laurier One Card It’s All You Really Need"

16 avril 2006


University specific online WHMIS Course for training university staff, students and visitors

The development of the program was a collaboration between the Office of Risk Management (ORM), the Centre for e-Learning, and the Centre for Mediated Teaching and Learning of the Teaching and Learning Support Service (TLSS). ORM developed the technical content and Centre for e-Learning developed the WebCT learning and programming framework, as well as the … Continue reading "University specific online WHMIS Course for training university staff, students and visitors"

16 avril 2006


Construction des pavillons Lassonde dans un contexte de d̩vloppement durable

Dès la phase préconceptuelle, il y eut formation d’un comité de gestion composé des dirigeants de Polytechnique, du directeur du projet puis d’un représentant de chaque groupe d’usagers concernés incluant les associations étudiantes. L’avancement du dossier et les décisions étaient prises principalement lors des séances de ce comité et lorsque requis, présentés à l’ensemble de … Continue reading "Construction des pavillons Lassonde dans un contexte de dÌ©vloppement durable"

16 avril 2006


Fully Supported Faculty/Student Teaching and Learning Model

The fully supported faculty/student teaching and learning model is successful as a result of the involvement and commitment of institutional, internal and external stakeholders. Open Learning is a strategic direction of the University of Guelph. In addition, Open Learning seeks to incorporate the other four strategic directions adopted by the University of Guelph in 1995; … Continue reading "Fully Supported Faculty/Student Teaching and Learning Model"

16 avril 2006


GéoIndex : un accès aux données géospaciales de la Bibliothèque de l’Université Laval

Le développement de GéoIndex a nécessité les efforts de coordination de l’équipe du Centre d’information géographique et statistique et la section soutien informatique et administratif de la Bibliothèque de l’Université Laval. Cette étroite et constante collaboration a permis un développement rapide et efficace du produit et ouvert la porte à une collaboration plus fonctionnelle et … Continue reading "GéoIndex : un accès aux données géospaciales de la Bibliothèque de l’Université Laval"

16 avril 2006


Archimède: Une solution canadienne pour le dépôt institutionnel

ARCHIMÈDE is a team effort involving many specialists from the Laval University Library. The project’s success is dependent on the collaborative efforts of these individuals as well as those of the “Open Source” community, and the use of applications and frameworks developed through community cooperation. In order to realize our project, we used the following … Continue reading "Archimède: Une solution canadienne pour le dépôt institutionnel"

16 avril 2005


Page 3 of 4